Pages

Wednesday 25 December 2013

Orang Mabuk


Kalau kita nak tengok bertapa teruknya sebuah masyarakat...
(bagi saya sekarang saya berada di United Kingdom so saya bercakap pasal masyarakat mat salleh yang bukan Islam)
sila keluar ke bandar pada jumaat malam sabtu atau sabtu malam ahad.

Hmm, saya dah biasa travel malam2 so dah boleh agak (maybe terbiasa) apa yang saya nampak, rasa and .. hurmm lalui + quite interesting untuk perhatikan mereka sebenarnya (sebab saya orang visual kut, I mean pelukis, so saya suka tengok dan perhati benda)

Meh saya nak cerita.
Kalau korang keluar malam kan time time weekend especially dekat bandar tu:-

1. ramai gila orang mabuk - mat salleh ni kalau diaorang mabuk, huh yang cerita la. Dengan bisingya, bergaduh sampai berdarah-darah. Kucar kacih habis bandar dibuatnya. Sampaikan police dan ambulance mai.

2. Of course bila dah mabuk tu, kewarasan (behaviour) mereka lain. Kalau saya tengok je, saya boleh tau dia ni mabuk ke tak. Sebab sangat lain kut cara pergerakan orang mabuk dan orang tak mabuk.

3. Menggangu orang lain. - Pergh jangan cerita. Bila saya kat dalam train tu, kalau saya tengah tidur pon boleh terjaga, lari syaitan sebab bising sangat. Lol over pulak. But seriously. Kalau dengar mp3 tu, kalau volume tahap maximum tu pon belum tentu dengar music yang saya bukak tau - bila dah mabuk, duk nyanyi, melalak tak habis habis.

4. Diaorang bila keluar malam, mereka tak pakai baju sejuk walaupon malam tu tengah snow sebab, arak memanaskan badan.

 Saya boleh nampak la kenapa Allah haramkan kita, umat islam untuk minum arak. Banyak lagi 'kerja' kita, duhai kawan2 sekalian

Segala cerita pasal orang mabuk ini hanyalah benda yang saya nampak = opinion (auta).
--
Terpanjang pulak entry kali ini.

Esok Boxing day, which hari yang orang keluar shopping selepas Christmas day = barang jadi murah sangat = on sale
But saya tak nak shopping. Saya nak keluar dan lukis orang tengah shopping.
Lol tak ade kerja. Padahal projects university sangat la belambak.

I'll be fine.
Semoga Allah Redha.

No comments: