Pages

Thursday 26 December 2013

Sambungan cerita mat salleh.

Doakan saya please =)

Memang la orang mat salleh bukan Islam selalu pergi minum arak bagai.
Tapi mereka baik.

Okay saya bagi contoh

1. Berbudi bahasa e.g. Cakap 'thank you' dan 'please'

2. Suka tolong orang aka ringan tulang.
Ingat tak cerita saya pergi interview kat Lincoln tu?

3. Mereka pandai membuatkan kita rasa dihargai.

4. Terima teguran dengan senang hati

5. Terima dan menghormati apa sahaja kepercayaan saya. Saya tak boleh pegang lelaki, makanan halal etc. + tak malu nak tanya.

Sometimes, saya rasa banyak sangat nilai Islam yang mereka ada, tapi sayang kan; mereka bukan Islam.
Dia macam, orang bukan Islam tapi ada nilai/akhlaq Islam tapi orang Islam, kurang adanya akhlaq/nilai Islam.

Tapi biasa lah, manusia mana ada yang perfect (sempurna). Banyak sebenarnya benda yang kita (terutamanya saya) yang boleh belajar dari mereka
Hmm.

No comments: