Pages

Wednesday 1 January 2014

Theory Bismillah


Okay, I know I should be doing my work right now, but I don't care. Nak cerita jugak.

I'll make it short. Go !

Anyway, basically, saya sekarang ada banyak gile projects and essay yang bertimbun. So target nak siapkan la at least 80% sebelum hari isnin ni. Tapi korang tau la kan student. Kadang-kadang malas, kadang-kadang rajin. ( + saya budak seni so, memang lagi la lama nak siapkan lukisan saya)

So I told my friend 'Kak enol, saya tak dek mood la nak buat kerja, walaupon saya tau saya akan menyesal di kemudian hari' gitu.
Then she told me, 'Cuba awak betulkan niat dan try baca doa sebelum awak buat projects sebab syaitan tak akan ganggu kita dah bila kita sebut nama Allah e.g. Bismillah ke doa ke'

So then, I balik ke bilik saya dengan penuh pengengharapan + baca bismillah and doa.

And guess what ! kekuatan untuk buat kerja itu hadir. So semalam saya duk buat kerja dar lepas subuh sampai la pukul 1 pagi keesokkan harinya (1.1.2014). I feel so bless. So korang, nak belajar serious, serious kena baca doa T.T

Orang duk celebrate new year, saya duk buat kerja dalam bilik. Such an hardworking student :P Haha. It is a good start for a new year tho.

No comments: