Pages

Tuesday 28 May 2013

Bulatan gembira kami.

'Adik2 awak bersedia tak untuk pegang usrah bulan September ini?'

Gulpppppp.

Sufi : Ya saya telah bersedia.
Kak Azna: Iffah ? (rakan2 di UK panggil saya Iffah)
Saya : Errrrrr errr, saya memerlukan banyak masa untuk memikirkan hal ini.
Kak Azna: Istikarah banyak2, seorang dai'e masanya sangat padat, sila jaga masa. Saya tidak akan membiarkan adik2 semua pergi ke 'medan perang' dengan tidak ada 'pedang' disisi.

--
Dah lama saya duk memikirkan hal ini, saya pon tanye la kawan2 saya dan cousin saya, Fatin namanya.

Fatin pon cakap 
'Iffah, siapa kata dakwah itu senang. Huhu. Tp kalau kamu x cube sekarag. Sampai bile2 kamu tak akan berani nak pegang. Pegang usrah ni sebnrnye mcm titik tolak kte utk berubh ke arah lebih baik. Sebab adik2 kita nanti akan tengok dekat kita'

Dan sekarang saya perlu perbaiki diri dan mempertambahkan ilmu, betulkan niat dan buat istikarang banyak2.

Teringat Kak Azna cakap lagi 'Jangan terkujut jika anak cucu kita tak dapat islam disebabkan kita'

wuwuwuwuuw T.T

1 comment:

HabibahSRamli said...

hai adek, kita bace blog awak.

moga diberi kekuatan zatul hehe,
mungkin ini permualaan :)