Pages

Showing posts with label Drawing. Show all posts
Showing posts with label Drawing. Show all posts

Friday, 20 December 2013

Let's your imagination control you.



Saya suka lukis.
Especially when at the end of the day (night time)
saya buka la music ape ape then start drawing
or bila saya nak melayan perasaan or time bosan

It feels like saya masuk dekat dunia yang lain
Dia macam.. 'let's your imagination control you' gitu

Macam mana eh. Like kamu membina/membuat/mencipta dunia yang baru?
Here an example. 'Okay saya nak lukis kucing. Kuicng ni namanya Nylo
tapi kucing ni dia berdiri, pakai baju khawin, ade tiara bagai and tengah 
pegang anak ayam sebagai pegganti bunga'

Best. Sangat fun. Macam kita lupakan dunia yang sementara.

Tapi lagi best sebenarnya bila kita baca quran and memahiminya.
Well overall, baca quran and drawing. Dua dua best.

The End.

Monday, 18 November 2013

VUSHHH *bungi angin



----- I feel so down-----


I draw most of the time.
Kalau korang tengok dalam diary saya or dalam buku tazkirah saya (opss) or dalam sketchbook saya, or kat dinding bilik saya penuh dengan lukisan.
Ape yang saya lukis pon tak tau la.

But the thing is bila dah nak lukis untuk university work, tangan saya jadi kaku.
I don't know why. Mate, what is wrong with me??
Macam confident untuk melukis tu VUSHHHHHH *sound effect : angin*  hilang.

Kalau duk boring2 senang je tangan ni nak menari atas kertas. -_-

Huhuhu.
Serious. Degree memang challenging.
I think I need to check my niat as well as my hubungan dengan Allah.
Semoga Allah beri kekuatan dekat saya, awak dan kamu. Amin

Please no stress, please.

Wassalam.