Pages

Saturday 3 May 2014

London 2012

Nice illustration.

Assalamualaikum children. Lama dah tak update blog. Sebab saya busy.
Alhamdulillah saya busy = saya tak dan nak homesick.

Pada suatu hari saya dan sepupu saye pergi jalan2 London.
Dalam awal tahun 2012 gitu, so yeah cerita dah lama.
Saja tak dek kerja, tengok alam semesta.

Bila travel dekat London, kami kena naik sama ada bus atau Underground (kereta api bawah tanah).

Anyway nak dipendekan cerita, saya dengan cousin saye jalan guna Underground then saya teringat la dekat hadith ni....
“Sesungguhnya di antara tanda-tanda kiamat ialah, ... tidak memberi salam kecuali kepada orang-orang yang dikenali sahaja.” Riwayat ibnu Khuzaimah.
Kebetulan pulak time tu ada sorang budak  perempuan Islam bangsa Arab around my age duduk mengadap saye. Dia pakai tudung colour maroon dan jubah hitam. 
Saye punya la neves, berdebar bagai nak tengok dia. 
Tapi tak tau la macam mana yang pasti kami bertentang mata dan saya bagi salam dekat dia dan dia pon jawab. 
Hati saye berdebar dengan kencang okay, sangat kencang dan saye tak berani nak tengok dia dah sebab saye malu. Hihihi.
Percaya atau tidak, hati saya sangat berbunga dimana orang segama yang kita tak kenal jawab salam kita. Serious weh, korang kena cuba. Dia macam.. dalam hati ada tamaaannn. Okay terover pulak, but seriously.
Itu lah kisah saya pertama kali bagi salam dekat orang yang saya tak kenal dan pengalaman ni tak boleh dilupai. 

No comments: