Pages

Wednesday 17 July 2013

money is not a key for happiness

'Dan sekiranya Allah melapangkan rezeki kepada hamba-hambaNya, niscaya mereka akan berbuat melampaui batas di bumi' (43:27)

Dengan izin Allah bulan September 2012 parent saya balik Malaysia forever. Tinggal lah saya sebatang kara di bumi Permaisuri sampai sekarang.

Saya tak ada scholarship, apatah lagi duit simpanan (I once ada duit simpanan tapi sebab dah bayar itu ini, dengan balik Malaysia tahun lepas lagi). Tapi saya ada part time job. Saya bekerja sebagai tukang cuci di sebuah office dari 5pm-7pm Monday to Friday.

Duit gaji saya memang cukup2 untuk sara hidup. Untuk sewa bilik, bill dan makanan. Contohnya kalau saya terlebih belanja  e.g. saya pergi jalan2 ke atau beli baju ke, habis la saya. habisla tak cukup duit untuk bayar semua bill dan sebagainya.

I swear to god, poket saya kering most of the time. I swear to god. Tapi hati saya bahagia.

Sebab? Hentah la. Saya rasa sebab... kawan2 yang best, I can do whatever I want, saya belajar benda yang saya nak, rumah dan makan cukup.

Sangat sangat sangat sangaaaaaat bahagia. Segala puji bagi Allah.
Tapi standard la kadang2 tu beremosi. Human kan.

Tapi yang paling penting Allah ada.

Tahun ini (September 2013 sehingga sekarang) adalah antara tahun yang paling saya happy walaupon saya jauh dengan family.

Tahun ini juga Allah mengajar saya bahawa money is not a key for happiness (Kunci kebahagiaan bukan duit).


1 comment:

Anonymous said...

btul tu.. ksibukan kte pd kerjaya pn bkn jamin kbahgian kte tp sbaliknya kluarga yg bhgiakn kte