Pages

Friday 31 May 2013

Tarbiyyah Kematangan dari Allah

Hurm.
Tahun ini saya rasa adalah tahun tarbiyyah kematangan dari Allah buat saya.
Sebab?

Saya sebatang kara di negara orang dengan umur yang masih belasan tahun.
Contohnya, *sedang berfikir*

Sebelum ni nak decided sesuatu akan meminta pendapat ibubapa, tapi sekarang sendiri yang decided.
- Contohnye kalau bila saya nak beli handphone baru. Sendiri decided and sendiri survey,

Tak ada siapa yang akan cakap NO kepada sesuatu benda yang kita nak buat sebab kita yang 'in charge' of diri kita sendiri
- Kalau nak pergi sana sini ke balik lambat ke lepak dengan kawan dekat town ke tak ada sapa larang.

Semua duit ada dengan saya
-Saya kena pandai budget duit. Sebab kalau terlebih belanja nanti tak cukup untuk bayar sewa rumah sebab? saya self sponsor atau bekerja untuk sara hidup di UK ( Tak dek scholarship)

Lebih masa untuk bersendiri
-So lebih banyak masa yang kita boleh spend dengan Allah atau buat kerja sekolah atau tgk drama ke berangan ke etc.

Dan sebagainya. Tamat esok sambung.

No comments: