Pages

Tuesday 9 October 2012

Budaya Barat
















Maybe salah saya jugak.
Terbawak budaya barat ke Malaysia.

Budaya terlebih friendly terharap semua orang.
Di UK, bagi saya orangnya friendly.

Dan saya terikut sama.

Imagine, dekat bus stop tu kalau nak cakap
dengan orang sebelah pon okay.

Mereka 'open'. Tak ada yang akan memandang pelik
or mengata dibelakang.

Children kat sini pon kalau saya cakap Hello,
mereka tidak segan silu untuk membalas balik.

Even pernah budak satu tahun yang duk baring dekat
dalam pushchair cakap hello dekat saya.
Saya pon macam, 'Awww Hello'

Ya, saya kena culture shock bila balik Malaysia haritu.
So next time sebelum balik, saya mesti prepare.
Mental and physical

Saya mintak maaf jika saya terbawak budaya kuning ni.

So long people.

1 comment:

jeBateja said...

Kesimpulan nya.....elok ke idak budaya ni.....ke kena bg salam...